Bez "engleza" na putevima Srbije
01/24/2010
Bez "engleza" na putevima Srbije
Uvoz automobila koji imaju volan na desnoj strani i njihova registracija na srpske tablice biće uskoro zabranjeni, piše "Danas".
U radnoj grupi za pripremu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila,
koji će biti usvojen za dva meseca, preovlađuje stav da automobili sa
desnim volanom nisu bezbedni za naše uslove saobraćaja, te će njihova
registracija na srpske tablice najverovatnije biti zabranjena.
"Uvozom ovakvih automobila građani mogu da uštede nekoliko hiljada
evra, ali na taj način predstavljaju opasnost po sebe i druge učesnike
u saobraćaju. S druge strane, to ne znači da takvi automobili uopšte
neće smeti da se voze putevima Srbije, ali će morati da imaju
registarske oznake zemlje gde se automobili voze levom stranom ulice“,
kaže Demir Hadžić, načelnik Sektora za bezbednost saobraćaja u
Ministarstvu za infrastrukturu.
On objašnjava da su vozila sa
desnim volanom, kojih je na našim putevima sve više, nebezbedna pre
svega tokom preticanja na otvorenom putu, jer vozač mora celim
automobilom da pređe u suprotan smer da bi imao preglednost, a do tada
se već može sudariti.
Isti problem nastaje i na raskrsnicama,
ali i na naplatnim rampama i javnim garažama, gde je nemoguće da se
usluga plati ukoliko u kolima nije suvozač ili se ne izađe iz vozila.
Istovremeno, farovi automobila podešeni su tako da onaj bliže sredini
kolovoza sija slabije od onog bližeg ivici puta kako ne bi zaslepljivao
vozila koja dolaze u susret. Kako se u Srbiji vozi desnom, a u, recimo,
Engleskoj levom stranom puta, ti farovi su obrnuto podešeni, pa se
efekat zaslepljivanja upravo povećava umesto da se smanjuje.
Inače, u Srbiji ne postoji evidencija o broju automobila sa volanom na
desnoj strani, a iz AMSS-a pretpostavljaju da je razlog to što je uvoz
takvih automobila počeo nedavno.
Zabranom registracije automobila sa desnim volanom pojedinci će ostati i bez unosnog posla.
Osobe koje imaju englesku vizu razradile su sistem preprodaje
automobila "sa Ostrva", gde je cena četvorotočkaša pala usled ekonomske
krize, kao i činjenice da je reč o zatvorenom tržištu koje se razlikuje
od kontinentalnog dela Evrope.
Oni svoju uslugu naplaćuju od
800 do 1.000 evra, ali naručilac i pored toga, kao i plaćanja carine i
poreza ima uštedu od nekoliko hiljada evra.
Međutim, čak i da
posao propadne i volan bude morao da se prebacuje na levu stranu što
košta oko 1.500 evra, ušteda za naručioca će ostati minimalna.
Naime, primera radi "pežo" iz 2002. koji u Srbiji treba platiti 10.500
evra, nakon dovoženja iz Engleske i plaćanja dažbina košta oko 8.000
evra, a kvalitet je sigurno bolji nego da je auto osam godina vožen u
našoj zemlji.

1 Comments Add your own
1. milango2 | 12/18,2010
I treba da budu zabranjeni! Slazem se!
Leave a Reply